Jakie zabezpieczenia do biura
Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w miejscach publicznych. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, jednak nie zawsze za ich pomocą można zidentyfikować sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Bywa że jakość obrazu jest zbyt niska, by nie było żadnych wątpliwości. W takim razie, czy zainstalowanie takich urządzeń nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?
Nie. Już sama tabliczka z napisemogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.
Miejsce na dokumenty
Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka wartościowych informacji.
Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i magazynowaniu akt. Archiwizacji podlegają takie akta, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, jednak ze względu na wymogi prawne, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem magazynowania takich akt, jest archiwum. Duże instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.
Katalogowanie i zbieranie akt ma swoje bardzo istotne powody. Jeżeli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam niezbędne wtedy, gdy wymaga ich na przykład urząd skarbowy. Nie chodzi tylko o rozliczenia. Ważne są wszelkie inne dokumenty. Jeżeli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady samodzielnie, należy skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która uporządkuje to za nas. Tak samo interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.
Co zrobić kiedy mam w firmie sporo faktur, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymagania prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.
Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych notkach.
Zanim założymy własną działalność gospodarczą
Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.
Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz