wtorek, 16 września 2014

Planowanie

Profesjonalne badania marketingowe wykonujemy dla firm z Mazowieckiego a zwłaszcza z Warszawy. Zamieszczam poniżej nieco przydanych informacji na temat samych badań oraz marketingu.

Nie rezygnujmy z marzeń

Ogólnie warto postawić na coś oryginalnego, ale musimy też być świadomi kosztów. To trzeba sobie dobrze przemyśleć, zwłaszcza jeżeli nasz kapitał ma pochodzić z kredytu. Nie nastawiajmy się na to, że wielkie zyski będą od razu. Może tak być, ale zdarza się raczej rzadko.

Nie rezygnujmy z marzeń o własnym biznesie, bo gospodarka jest jak natura - nie znosi próżni. Więc jeśli nie zrealizujemy naszego genialnego pomysłu, to zrobi to ktoś inny.


Wdrożenie w życie

Marketing jest pojęciem ściśle powiązanym z reklamą. Właściwie to kampanie reklamowe są częścią marketingu. W dużych firmach są odrębne stanowiska specjalistów, którzy zajmują się tą dziedziną.

Czasami jednak mniejsze firmy potrzebują pomocy marketingowców, ponieważ nie radzą sobie z pozyskiwaniem klientów. Bardzo często to właśnie zły marketing, albo jego brak jest powodem złej sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa. W takim wypadku ekspert powinien stworzyć strategię marketingową, skupiająca się na pozyskiwaniu nowych klientów. Często wdrożenie w życie takiej strategii wymaga poniesienia bardzo dużych kosztów, na co firmy z problemami finansowymi nie chcą przystać.

Jednak rola marketingu jest nieodłączną częścią prowadzenia nowoczesnego przedsiębiorstwa. Wszyscy chcielibyśmy, żeby firmy konkurowały ze sobą na jakość swoich produktów, lub usług, ale niestety realia rynku są inne. Czasami dobry produkt nie wystarczy, ponieważ mało kto wie o tym, że dana firma go wytwarza.

Taka jest (między innymi) rola marketingu.


Składowe Badań Marketingowych


Badanie znajomości marki
Badanie wizerunki marki/ badanie pozycji rynkowej mark
Badanie cech produktu np. funkcjonalność, użyteczność, wrażliwość cenowa, wartości dodane, itp.
Badanie skuteczności działań re-brandingowych np. przy zmianie logotypu, nazwy, ekspozycji
Badania satysfakcji klienta (POS, infolinie, IVR, email, WWW)
Badanie satysfakcji klienta wewnętrznego i partnerów biznesowych
Badanie lojalności klienta biznesowego i detalicznego



Źródło: http://badaniamarketingowe.info/badania-marketingowe/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz